قید «اسلامی» معنا و محتوای حکومت و قانون اساسی آن را تعیین می‌کند و بر این نکته تأکید دارد که حکومت منتخب مردمی یعنی «جمهوری»، لزوماً بایستی در چارچوب مبانی شریعت اسلامی حرکت نماید و از آن تخلف نکند. به بیان دیگر، قید «اسلامی» به‌جهت تأکید نیامده و قید تأکیدی نیست و در واقع قید تخصیص است و به‌اصطلاح اصولیون، مخصّص جمهوری است.

هیچ انسان عاقلی نمی‌پذیرد که سوار خودرویی شیک و مدل‌بالا شود که فاقد ترمز بوده و در حال سقوط به قعر دره است! در این شرایط سوار شدن به خودرویی ساده تر و با سرعت کمتر و حتی پیاده روی عاقلانه تر است.

در دوره‌ی مظفرالدین شاه، به علت تلاش‌های روز افزون دولت‌های غربی برای دست‌یابی به منافع بیشتر در ایران، تحرک علما نیز بیشتر دیده می‌شود. یادداشت‌ها و بیانیه‌هایی از طرف علمای عصر وجود دارد که در آن‌ها شاه را به دلیل راه اندازی کارخانه‌های تولیدی ستایش کرده و این اقدام را به عنوان عمل خیر و عبادتی برای وی تلقی نمودند...

با وجود گرفتار شدن دنیای اسلام به مسئله‌ی افراط، تروریسم وحشیانه و چنددستگی، با این حال رهبر انقلاب کماکان اصرار دارند مسئله‌ی فلسطین، اولویت اصلی جهان اسلام باشد، اما چرا؟

تاریخ این سرزمین، یک تحول دینی بسیار بزرگ و متاخر را نیز در خود دیده است. ورود آیین مبین اسلام و هدایت قلوب حق پذیر مردم این سرزمین به نور هدایت این دین الهی و آیین انسان ساز، گرایش به تشیع در قرن‌های بعدی و به منصه‌ی ظهور رسیدن نوابغ، نخبگان و اندیشمندان برجسته ایرانی در دوران ایران بعد اسلام، دوران درخشانی از تمدن ایرانی- اسلامی را رقم زد.

آرشیو

روز : ماه : سال :